torsdag 20 november 2008

Baka baka liten kaka

Det luktar i mitt hus, av nybakta kakor. Nästa helg är det första advent och nästan den bästa tiden på året. Att få tända många levande ljus, stjärnor och ljusstakar i fönstret tycker jag är riktigt mysigt. I barnens rum vill jag att de röda julgardinerna ska sitta uppe. Däremot kommer inget annat julpynt fram förrän dagarna före jul.

Till första advent gillar jag att ha olika sorters småkakor, mjuka kakor och saffransbröd bakat. Min syster Kajsa Stina har varit hos mig idag och vi har tillsammans bakat många kakor. När vi gav upp hade vi 9 olika sorter och totalt ca 500 stycken. Vi delade på antalet så nu har jag så jag klarar mig med småkakor iallafall. Har för första gången gjort pepparkaksdeg, annars brukar jag köpa färdig, så imorgon ska jag kavla och grädda med barnen. Hur gott kommer det inte att dofta då?

Utomhus ligger det ett snötäcke på cirka 5 centimeter och minusgrader så det är lovande väder.

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Åååå va gott -- kruskalas! Vi kanske får ha en liten date....*ler*...
Ska också försöka göra lite cookies till jul, har varit ledig idag, men bara mått gott!

Helene sa...

Du vet vart jag bor! Välkommen!

Patrik Rasmussen sa...

Åh så gott! Det där känner jag igen. Hoppas allt är bra. Snart får det bli fika dax. Hoppas allt är bra och att du får dansa med massa värme nu när kylan tränger sig på. Brrrr.. Ha det bra kram Patrik

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!