söndag 9 november 2008

Familjen

För att fota Rasmus måste man vara snabb.
Uppenbarligen är jag inte det!

Vad härligt det är att samlas hela familjen till middag och samvaro. Idag på farsdag var vi hemma hos mamma och pappa nästan hela min familj. Lillebror Karl Jonas med sambo Ida och systersonen Mattias var de som saknades. Karl Jonas studerar i Umeå och kommer hem till jul, Mattias hade danskusr som han inte kunde missa. Men föräldrar, tre av fyra syskon, en systersambo, en systerdotter och båda mina barn är godkännt resultat. Lasange och till efterrått glass med varma hallon. Ett perfekt recept som ger samhörighetskänslan. Dessutom tre hundar, en katt och fem hästar.

Däremot kan jag utan större problem få med Robin på bild.

De sistnämnda befinner sig dock aldrig inne i huset utan var när jag kom fortfarande ute i hagen. Min vana trogen, saknar ridningen enormt men nu får jag snart börja igen, gick jag ner till hagen med lite godis i handen och visslade försiktigt. Efter en liten stund ser jag hur något rör sig längst ner i hagen, ca 500 meter bort, och Radån, japp så heter han, kommer i full galopp. Han är en mycket klok häst på 19 år och vet att min vissling innebär en ridtur utan stora krav men framförallt GODIS! Den lokala ICA-butiken är givmild med att skänka morötter och äpplen som inte längre håller försäljningsklass. Med öronen framåt, som visar att hästen är glad och positiv, kom han fram till mig och fick sin belöning. Lite sur är han nog för att jag inte pysslar med honom nu, har haft uppehåll sen 15/8 då jag ramlade av. Även de andra pållarna fick naturligtvis godis av mig, för någon rättvisa ska det vara.

Så den här helgen fick en bra avslutning med både familjeträff och lite hästgos.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Det enda som krävs är tajming Helen -- tajming i foto är A och O och nog ska vi få Rasmus på bild nog, med hjälp av "storebror" kanske...

*kram*

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!