lördag 29 november 2008

Råommammadagen

Bara glada miner vid 7-tiden en lördagmorgon!!!
Det var länge sedan jag klev upp så tidigt en lördagsmorgon som idag. Men kl 6 spratt Martina & jag ur sängen snabbt som en iller. Lite frukost och så bar det av mot Birsta och Ikea. Råommammadagen är det idag. Vi hämtade upp syster Caritha och en vän till henne i Brunflo.

Otroligt nog höll vi tidtabellen, hann tanka och fick sitta i bilen, på en i stort sett tom parkering, nästan tjugo minuter innan restaurangen öppnade och vi fick frukost nr. två, kostnad 10:- för två smörgåsar, pålägg, smör och kaffe. Bra pris. Ikea varuhuset klarades av på drygt tre timmar, har aldrig varit där när det varit så mycket folk som idag. En av personalen talade om att de fått reda på att 20 bussar skulle komma och han sa att det säkert var lika många som inte annonserat sin ankomst.

Lite mer kaffe medan mamma gick ut i bilen och lastade, sen drack jag ytterligare en kopp kaffe med henne. Resultat av resterande shopping=ett par jeans (jag hoppas att du ler var du än är, Christer, för nu har jag köpt tre par men inte hittat nån!! så det är nog lättare att hitta jeans än en karl). Den här kaninen är kanske en kandidat??

Efter intag av mat bar det av hemåt igen. Kan inte förstå hur sju timmar kan springa iväg så fort. Naturligtvis hade det som vanligt börjat att snöa som det alltid gör när vi ska åka hem efter en råommammadag.




Hemresan gick i snöns tecken men utan bekymmer. Martina och jag bestämde att vi trots allt skulle stanna hemma från dansen, för trötta för den typen av övningar efter långshopping. Istället blir det mera glögg och lussebullar och filmvisning, Mamma Mia. Eller bara godnatt och sovgott!
Bilder kommer i morgon, hittar inte sladden till kameran för ögonen går i kors nu!
Har hittat sladden fast ögonen går fortfarande i kors.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Skönt att allt gick väl och att du valde bort dansen hörru -- i förrgår kväll var du defenitivt inte dansbar!
*kram*

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!