lördag 22 november 2008

Barnkalas i skogen i mörkret

Idag har Robin haft sitt försenade kalas. Men först var det min tur att få ha lite bra tid, och det stavas SYDAG. Dags att träffa gänget som var över till USA, alla 20 var inte där idag men större delen. Det blev en hel del tittande på foton, fantastiskt med digitala tekniken, fika och jag hann till och med sy. Min syster fyllde år i onsdags och hon ska få handdukar med applikation på, inköptes på resan. Ska till henne imorgon och uppvakta.

Efter lunchen så tog jag en tupplur, det är tokbra! Sen bar det av till grannen för att skaffa lite ved och ut i skogen. Tog med reflexer och hängde upp dem i träden längs stigen. Framme vid gläntan gjorde jag upp en eld. Takterna sitter otroligt nog i och använde endast en tändsticka. Hem igen från dkogen, det är bara ca 200 m, och plockade ihop korv, saft, bröd och annat som behövs för kalas i skogen. Fem barn kom av de som Robin bjudit och på med pannlampa och iväg.

Att gå i mörkret i skogen var nog spännande, reflexerna glimmade i lampskenet och att hitta vägen blev ett äventyr. Väl framme sprakade elden och värmde gott. Nu har vi ett snötäcke på en decimeter och -5 grader, härligt väder. Medan jag grillade korven lekte barnen kurragömma. De flesta av barnens ytterkläder har reflexer i sydda och när jag vred på huvudet, med pannlampan på, syntes det snabbt vart de var. Glömde oturligt nog kameran hemma. Ett par timmar senare åkte kompisarna nöjda hem och även Robin och jag är nöjda. Har aldrig varit med om att ha haft barnkalas där jag efteråt inte är helt slut efter att ha agerat lekledare. Så utekalas blir det fler gånger.

Kan inte förstå hur Jannez inte kunde gå vidare i Dansbandskampen, tycker att Lars-Kristers gjort sitt i tävlingen nu. Turligt nog är det uppehåll nästa vecka så då ska jag åka på Zlips på Folkets hus i Östersund.
En bild på mig från ett annat kalas.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Grattis i efterskott till Robin och ett stort grattis till Rasmus på födelsedagen imorgon! Vi hurrar härifrån Frösön och hoppas du hör det Rasmus!

Och jaaaaa...hur är det möjligt att inte Jannez tog Lars-Kristers...de är rätt töliga nu, så det känns som om det är nog, men jag säger barar SCOTTS!! Sällan lyssnat till bättre!
De bara måste vinna!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!