torsdag 27 november 2008

Trött och ont i ryggen

Så därför blir det bara ett kort inlägg idag. Har pluggat en hel del idag och till och med skrivit en läslogg på en bok, så nu har jag bara två böcker kvar att läsa och skriva om innan det är dags för eximinationsuppgiften. Jag blir nog klar med den här delkursen också, så då ska jag fira att jag klarat min första universitetskurs på 30 hp.

Ikväll har jag varit och lyssnat på Pelle Sandstrak. En föreläsning om hur det är att leva med Tourettes syndrom, vilka svårigheter och möjligheter det ger. Läs mer om honom på:
www.pellesandstrak.com
Dels har jag nytta av kunskapen i mitt jobb men även på hemmaplan eftersom min Rasmus har ADHD med inslag av Tourette och autism. Jag hade sällskap av min syster Kajsa Stina och min goda vän Britt-Marie. Mer att läsa om olika neuropsykriatiska funktionsnedsättningar hittar du på:
www.attention-riks.se

Ett stort tack till min mamma, Birgitta, som bjöd mig och Kajsa Stina på föreläsning, bil och barnpassning.

Nu ska jag ta ett bad för att minska det onda i ryggen och sen sova gott för i morgon ska jag och Sofia på SPA-kliniken och njuta. Så då gäller det att inta ha ont.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!