måndag 17 november 2008

USA resan del 2

Torsdag 16/10

Vaknade kl. 4. och behövde gå på toa, en del saker är konstanta. Hade lite svårt att somna om men det gick. Carina fick vid sjutiden för sig att det var dags att ta ett bad. Tunna hotellväggar gjorde att det var ett nytt sätt att vakna på, till rinnande vatten. Frukosten bestod av rostat bröd med creme cheese, juice, kaffe och ett kokt ägg. Äggen kommer färdigkokta till hotellet!

Efter frukosten packade vi in oss i minibussarna. Göran och Steve som chaufförer. Turen gick till Maple Growe och shopping. Jag hann med en sportaffär och en tredje del av en hobbyaffär innan tarmen sa till om påfyllning. Handlade julklapp till Martina och mamma. Vi stillade hungern med italiensk mat. Garlic bread, tomatsalsa och citronkyckling, gott igen. Återträff vid minibussarna och avfärd på en sightseeing i Minneapolis. Bland annat så vi den äldsta och även den högsta skyskrapan i staden. Ett besök i sculpture park, såg "Spoon & cherry". Efter parken blev det besök på The Minneapolis Institute of arts. Tittade runt lite, främst på textilutställningen tog en fika å sen satte jag mig och väntade på de andra. Händerna kände av promenerandet, eftersom kryckorna är nödvändiga för att jag ska ta mig fram.

När museebesöket var över hoppade vi åter in i minibussarna för att åka iväg och se på en bro som kollapsade för något år sedan. Då stannade jag i minibussen coh vilade, rygg och händer. Helena fotade med min kamera.

Middag åt vi på "Thank God itś friday"Jack Daniel burger with fries, $11,23. Hög musik, sport på alla tv-apparater, och fanns i alla riktningar du kunde se. En liten ovanlig, åtminstone med mina referensramar: Ett brudpar kom dit med sina gäster och åt sin bröllopsmiddag! Efter middagen var det åter sängdags för mig. Somande nog innan huvudet nådde kudden, före kl. 22. Tydligen drog jag timmerstockar enligt mina rumskamrater; Annica, Carina & Charlotte. Men jag tror dom ljuger.
To be continued...

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!