torsdag 13 november 2008

När kommer snön?

Skulle det inte kunna vara en halv meter snö nu? Jag minns att 1993 snöade det den 4 juni och sedan kom snön igen den 4 oktober. Fyra månader utan snö. Kanske lite kort tid och den snö som kom i oktober låg inte kvar så många dagar. Men nu har det varit minusgrader i flera dagar. I morse när Rasmus och Robin gick till skolan var det -9,2. nu ikväll är det bara -4.

Jag längtar efter att snön ska komma för det så vackert ute med det vita. Fast i år gruvar jag mig för hur det blir med skottningen. Snöskottning tillhör en av mina favoritsysselsättningar att göra utomhus, men i år är jag rädd för att min rygg inte tycker att det är en bra grej att hålla på med. Det blir nog till att muta Rasmus, som är tillräckligt stark att skotta, för att få det gjort.

När det är färdig skottat ska det inte bara vara framkomligt utan dessutom vill jag att det ska vara estetiskt tilltalande med raka linjer. Visst är jag lite tokig. Jag har köpt trummor till mina barn också!

Idag bestämde Kajsa Stina (min yngre syster) och jag att på torsdag nästa vecka ska vi baka julens alla småkakor. Det blir minst 8 sorter. Vi bakar en sats av alla och sen delar vi på dem. Lovar att jag ska ta bilder när vi är på gång.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Har du köpt trummor? Vi som har våra till salu! Och ett piano också -- men....

Kanske vore läge för dig med en liten snöslunga...? För du ska vara rädd om dig!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!