tisdag 3 februari 2009

Heltid

Japp, då är jag tillbaka på heltid på arbetet igen. Kan inte göra någon utvärdering idag eftersom det bara är andra dagen, men det känns ok. Har lyckats att fylla arbetstiden med uppgifter hela den här veckan och nästan hela nästa vecka. Inser också att det är endast tre veckor kvar tills att sportlovet knackar på dörren. Sportlovsveckan är en vecka med andra aktiviteter än de som återkommer varje vecka och det kräver sin planering.

Förmodligen blir det skidresa till Bydalen på måndagen där inbjudan går till skolorna på tidigare-delen, alltså f-5 klasserna, i Marieby, Ångsta och Fåker. Totalt brukar det vara närmare 30 st som åker med i bussen och sedan åker skidor så snön yr. Jag förenar jobb med det privata och tar med mig Rasmus och vi njuter av en dag i backen. För min del blir det premiär med utföråkning den här säsongen den dagen.

Projektet med att jag ska få ett eget kontor på arbetsplatsen har börjat att ta form. Kontoret som jag idag delar med prästen ska byggas om till viss del så att bland annat kopieringsapparaten hamnar utanför själva rummet. Själv får jag kontor på andra sidan huset. Kantorn disponerar hela utrymmet nu som ska delas på två där jag ska få halva ytan. Ska bli bra att ha en egen vrå där det blir begränsat tillträde för andra. Ska bli riktigt kul och få se bygget ta form.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Låter bra med egen arbetsplats ju! Trodde du redan hade det faktiskt...

Anonym sa...

Egen härd är guld värd - även på jobbet.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!