tisdag 10 februari 2009

Utmaning

Bara så ni vet kan jag inte motstå utmaningar!

Har blivit utmanad av både Britt-Marie Frisell och Patrik Rasmussen. Utmaningen gäller att visa den sjätte bilden i den sjätte bildmappen på datorn, skriva något om bilden och sedan vidarebefordra den till sex personer.

Oftast använder jag min lilla Eee PC när jag skriver min blogg och där har jag just inga bilder alls. För att klara av att utföra utmaningen fick jag lov att starta min stationära dator, eller rättare sagt stjäla tid vid den eftersom den ockuperas av mina barn på kvällstid.
Här är den!

Tagen 20 januari 2007. Det var en kväll med rimfrosten gnistrande i träden. Vackert. Mitt hus, växthuset och garaget finns med bakom trädet som är en hägg. Som många av mina bilder är det naturmotiv. Annars är det sonen Robin som ofta fastnar på bild. Min andra son Rasmus måste man vara kvick i vändningarna för att få med, han springer ur bild innan jag tagit kortet.

Återkommer med de som jag ska utmana! Kapten Zonk & Chris ligger illa till.

Har idag ryckt upp mig och pratat med dem på hälsocentralen. Det är otroligt att när man är på plats där kan man inte beställa tid till läkare i "luckan" utan den rätta vägen är att sitta i telefonkö. På något sätt lyckades jag att få träffa en sköterska som jag förklarade mitt bekymmer för och hon bokade in mig till läkaren kl. 11.20 idag!!! Storskräll. Läkaren beordrade hörseltest, hörselnerven och balansnerven är komisar i örat, och gjorde en liten neurologisk test på mig, där han bland annat ruskade mitt huvud åt båda sidor. Resultat= remiss för röntgen av hjärnan, det går inte att utesluta att något hänt när jag ramlade av hästen. Läkaren trodde inte att besvären kommer ifrån förträngning i nacken. Alltid en början med hjärnröntgen. Väntetid ett par månader, åtminstone, jag hinner kanske bli bra innan!

Tillägger till er som eventuellt oroas. Jag mår fantastiskt bra nu, i jämförelse med hur det varit det senaste 1,5 åren. Så jag vet hur man mår dåligt och det är obra.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Hmm...bra att du blir uppcheckad, så då är jag mindre orolig än om de avfärdat dina frågor och sagt att det inte är nåt...

Fin 6:e bild!
*kram*

Helene sa...

Mitt ex har kanske rätt? När jag kontaktade honom efter att ha kommit ut från akuten då jag ramlade av hästen var hans kommentar: "Jaha, är det nödslakten som gäller nu?"

Säger som Stenmark: "Inte lätt att förklara för en som inte begrip!"

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!