måndag 23 februari 2009

Google-grej-utmaning

Hos min vän Britt-Maries blogg kan du idag läsa om att på google söka på ditt namn, inom citationstecken och är, dvs för mig "helene är". De sex första som kommer upp i textbeskrivningen tar du och skurver ner. Mina kommer nedan:

1. Helene är otekninsk.
2. Helene är 38 år.
3. Helene är noga med att påpeka det.
4. Helene är skeppsmäklare till yrket.
5. Helene är mycket snäll och har ett gott hjärta.
6. Helene är en av Göteborgs mest rosade danspedagoger.

Kanske kan en del stämma in även på mig?? Inte det första vill jag påstå själv, men det beror nog på vem man frågar.

Hittade även detta smickrande citat: Helene är registrerad som skol-/passagerarfartyg för 30 personer.

I fredags när köket besiktades beslutades att klickgolvet ska läggas om invid diskbänken, skåpluckorna tog de med sig för ommålning och förbättring inuti stommarna ska göras så skadorna åtminstone inte syns så tydligt. Men jag fattar fortfarande inte riktigt vad hantverkaren menade för han sa emot sig själv mer än en gång när han försökte förklara. Tur att pappa var med för hantverkaren, inte samordnaren som var med även han, har en syn att små tjejer, som jag tydligen är i hans ögon, inte har något att tillföra men när paps sa nåt lyssnade han i alla fall. Dessutom ilskande jag till, vilket jag förutsatte att jag skulle göra, och då tog paps över diskussionen ett tag så jag kunde chilla av lite och bli saklig igen. JAG bestämde att de inte får göra något förrän nästa vecka när det är lov, då kan jag hålla koll på arbetet!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Visste att du skulle nappa -- Roligt att läsa om dig som en båt!
Och fajtas på du med renoveringen, rätt ska vara absolut rätt!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!