torsdag 19 februari 2009

I morgon

är en annan dag!
Christer Björkmans låt i melodifestivalen för många år sedan. Han uppträdde i vit kostym, skulle någon fråga mig vad de hade på sig i lördags har jag ingen aning!

I morgon, fredag, kommer samordnaren från Skanska och ska kolla på arbetet som är gjort i köket och tvättstugan. I tvättstugan finns inget att klaga på men köket. Samordnaren förvånades igen när jag kontaktade honom i måndgas och talade om att redan förra fredagen hade mattläggaren gjort klart sitt jobb. För egentligen är det så att hantverkarna SKA rigna och tala om att de är klara. Ivart fall sa han att hans chef skulle följa med och göra besiktningen. Hmm varför? Är det så att de har tänkt köra över mig och mina argument på det felaktigt utförda jobbet? För att vara säker, åtminstone mer, har jag ringt till pappa och bett att han ska vara med när de kommer i morgon morgon. Har dessutom skrivit ner vad det är som jag är missnöjd med.

Risken med att vara själv är mest att jag lätt slutar vara saklig i mina argument när jag blir lite arg. Det är en egenskap som kommit sedan utmattningssyndromet var som värst. Jag kan inte hålla masken utan läses som en öppen bok. Fast det är bra också. Tyvärr kan inte alla klara av ärligheten.

Den här helgen blir det avkoppling. Rasmus och Robin åker vid 16-tiden i morgon till sin pappa. Då ska jag sova middag en stund, äta middag, duscha och åka på dans. Kanske är drömprinsen på plats? Jag har ny frisyr och nya glasögon, oddsen är inte emot mig. Syrran lurade på mig nya kläder förra veckan som förmodligen kommer på. Lördag = sydag och sen åker jag hem till mamma och pappa, rider äter middag, ser på melodifestivalen och sover kvar. Söndag förmiddag kommer att ägnas åt skidskytte och en lång ridtur om vädret tillåter.

Har köpt några nya deckare som ska göra mig sällskap, kan nog inte släppa dem när jag väl börjat.

5 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Låter som en skön helg! Här ska jobbas, pluggas, upp till stugan och åka skidor, slunga snö och allt annat som ska stökas runt...
Men sånt är livet, vila får den här damen göra en annan dag kanske...

*kram*

Anonym sa...

Vilka böcker har du införskaffat nu? Alltid lika nyfiken på nya böcker!

Helene sa...

Läser med stort nöje Anna Janssons två senaste böcker om Maria Wern och även En bok av Hellström och Roslund har införskaffats.

Åka skidor och slunga snö är ganska meditativt och kan vara återhämtande som alla annan fysisk aktivitet, tokbra!!!

Anonym sa...

Anna Jansson hittills oläst. Hellström/Roslund gillar jag!

Har du läst nåt av Harlan Coben, Jeffrey Deaver, Denis Lehane, Michael Connelly?

Helene sa...

Inte en enda bok av dessa författare som säkerligen är förträffliga.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!