onsdag 25 februari 2009

Återigen utmanad!

Den första utmaningen som Britt-Marie gav mig igår har jag redan gjort, intresserad får leta i arkivet här på bloggen. Utmaningen kommer mina svar på här nedan:

Utmaning nr. 2
Mina 4 favoritprogram:
*
Cityakuten
* Brottskod försvunnen
* Criminal minds
* Greys anatomy


4 saker jag gjorde igår:
* Var på utbildningsdag på Clarion hotell, började med frukost
* Lyssnade på cd med Blender
* Kramade mina barn
* Struntade i att diska efter middagen

4 saker jag ser fram emot:
*Ljuset som återvänder, solen som värmer
* Bydalsresan genom jobbet
* Nästa styrdanstillfälle
* Sovmorgon


4 favoritrestauranger:

*
Brunkullan
* Eastern Palace
* God pizza på Volos
* Hos vänner som lagat maten

4 saker på min önskelista:
* allt för mina barns bästa
* hålla mig frisk
* att vänner och bekanta får må bra!
* hitta någon att leva tillsammans med


och en sista del i utmaningen: lägg upp en bild på dig själv tillsammans med den som utmanade dej:
Har inga bilder på mig tillsammans med Britt-Marie. Ska ta och ordna det, snart!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Nu har inte du läst min blogg som helhet -- jag utmanade dig två gånger igår...och en gång tidigare...så du har en utmaning kvar babe...den med saker som börjar på H som i Helene....
*ler*
Så kom igen nu, tredje utmaningen väntar!

Anonym sa...

Bara fyra! :-) När vi gjorde utmaningen handlade det om sju! Här kommer det jag skrev då.

7-utmaning!
11 december, 2008

7 TV-serier jag gärna ser:
*CSI Las Vegas.
*CSI Miami.
*Smallville.
*Heroes.
*Supernatural.
*Star Trek Voyager.
*Stargate SG1.

7 saker jag gjorde igår:
*Läste ett kapitel i Låt den rätte komma in mellan 05.20-05.45, sen klev jag upp.
*Hade kiwi, ägg, korv, juice, te o Östersundsposten till frukost.
*Firade mässa.
*Övade julhappening.
*Fick en massa rimfrost i ansiktet.
*Fick en drös Bob Dylan-plattor.
*Kurade ihop mig med hundarna o myste.

7 saker jag ser fram emot:
*Lediga dagars sov/läsmornar.
*Glögg med is.
*Julnatt i Brunflo kyrka.
*Nya inneskor, de jag har nu är från 1988 o faller bokstavligt isär.
*Jo Nesbö’s Snömannen som pocket.
*Bli väckt av fågelsång.
*Första skinkmackan på tunnbröd o med meseglucke.

7 låtar jag gärna lyssnar på:
*Blackbird – Beatles..
*Crazy – Seal.
*När En Vild Röd Ros Slår Ut Doftar Hela Skogen – Eva Dahlgren.
*A Hard Rain’s A Gonna Fall – Bob Dylan.
*Vid Din Sida – Kent.
*Solsbury Hill – Peter Gabriel.
*Walking In My Shoes – Depeche Mode.

7 filmer jag gärna ser fler gånger än en:
*Nyckeln Till Frihet.
*Den Gröna Milen.
*Terminator 2.
*Butterfly Effect.
*Patrik 1,5.
*Mystic River.
*Pale Rider.

7 saker på min önskelista:
*Jesus kommer tillbaka.
*Vi människor inser vår värdighet.
*Media börjar spegla mycket mer av det goda i tillvaron.
*ALLA tar itu med det som kan göras när det gäller miljön.
*Många fler år med den jag älskar.
*Depeche Mode släpper en ny platta.
*Ett kombipaket med nya MacBook, iPhone, iPod Touch, Nintendo Wii med Zelda, Twilight Princess

7 saker jag vill göra om inget vore omöjligt.
*Ta reda på vad det egentligen är som universum utvidgas i.
*Upptäcka att det som egentligen håller samman tillvaron inte är några flerdimensionella supersträngar utan att det är Jesus. (Han [Sonen, Jesus] finns före allting, och allting hålls samman i honom. Kol 1:17).
*Klättra upp på och segelflyga från vulkanen Olympus Mons på Mars.
*Upptäcka att jag har flygförmåga.
*Se till att vi anpassar vår välfärd så ALLA människor får del av den.
*Upptäcka och utveckla ett sätt att skapa energi som inte har några som helst negativa bieffekter.
*Upptäcka och utveckla beaming så kunde vi resa vart som helst blixtsnabbt och helt utan avgasutsläpp.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!