söndag 22 februari 2009

Övning ger träningsvärk

De flesta säger att övning ger färdighet, men det som kommer före färdigheten är träningsvärk.

Och det har jag nu. Dansen i fredags gav träning i vaderna och de musklerna har inte jobbat så speciellt mycket den senaste tiden, men i fredags fick de sig en omgång. Ridning i går och i förmiddags i ojämn terräng och massor av snö, gäller att korrigera sittställningen på hästryggen så jag inte ramlar rakt ner i backen igen, ser till att mag-, rump- och lårmusklerna gör sitt och inte ligger på latsidan.

När jag kom från mamma och pappa var det snöskottningsdags, armmusklernas tur. Och nu tycker jag att det är tillräckligt med snö, men det blir ju till ytterligare ett träningspass både kondition och styrka där resultatet inte låter vänta på sig utan det blir omgående synligt. Ialla fall på tomten men mindre på min kropp.

Igår började jag att quilta på mitt överkast till dubbelsängen. Alla rutor, block, är färdiga sedan länge och överkastet består av fyra bitar nu. Att quilta innebär att jag syr igenom framsidan, vadden och baksidan i mönster som stämmer överens med det som är på blocken. Mitt överkast har mönster av hjärtan, så det blir till att sy runt dem, allihop många hjärtan är det. Men när det blir klart så är det säkerligen fint.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Fint lapptäcke!
Det blir säkerligen ett konstverk på din säng!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!