fredag 27 februari 2009

Favoritteveprogram

Ikväll säsongsstartar "Så ska det låta" i svt. Det är nog ett av de bästa tv-program som görs i svensk produktion. Jag hade mina tvivel om hur programmet skulle te sig utan Peter Harrysson när hans namne Settman tog över rodret för programledarrollen. Men han har skött sig galant.

I min soffa är jag bäst, å andra sidan är mina barn inte så intresserade av just det här programmet. Men visst är det skönt att få vara bäst en gång. Kvällens tävlande är Markoolio, Sonja Aldén, Sibel och Brolle. Vilken tur att Brolle är med så ögonen får lite godis fast även öronen får njuta. Dels av Brolle men även av det som kommer ur strupen hos Sonja. Vilka sångare. De andra två är mera medelmåttor vad det gäller sången.

I eftermiddag har jag hunnit med en hel del. Städat huset, tvättat tre maskiner tvätt, bytt lakan i min säng, lagat middag och dessutom sytt gardiner till mitt sovrum. Jag har hittat en beskrivning på en rullgardin som jag även sydde i en färg som stämmer, hyfsat, med de andra som jag sydde i dag. Egentligen tycker jag inte om att sy gardiner alls. Men det är ju inte så svårt och ikväll gick det fantastiskt bra och alldeles utan bekymmer. Kul att få sätta upp dem samtidigt som rullgardinen. Under vintern brukar jag låta bli att dra ner gardinen eftersom det är mörkt dygnet runt. Nu skiner solen i på morgonkvisten rakt i ögonen och därför är säsongen för rullgardin nu igång. Att sy rullgardinen var ganska lätt, fast jag följde inte mönstret ordentligt. I den stod det att man skulle ha en häftpistol, men jag har ingen så då blev det improvisation för att få det att fungera.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Snyggt...du är händig du!
Vliselin hjälper mig att "sy" gardiner...*ler*...lite tyg, lite vliselin och ett strykjärn och vips har man sytt sig ett par gardiner!

Anonym sa...

Vet du...våra grannar ska komma hit på Melodifestival! Vi har en bra bioanläggning så de vill se det här...vi bejakar det...vilka tror du på denna gång? Jag har ingen aning.....

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!