måndag 16 februari 2009

Kontoret

på jobbet börjar ta form. Idag ställde vaktmästare sven frågan vilken färg jag vill ha på väggarna. Hade inte förväntat mig att få frågan utan har trott att det är nån annan som tänker ut det. Själv funderar jag på möblering och förvaring. Men kul att få vara med å bestämma. Sa efter en stund att caffe latte blir bra. Direkt replikerade en annan fråga: är det en färg?

För att underlätta flyttandet städar jag olika delar av det kontor som jag idag delar med Karin, präst. En hel del hamnar i det stora svarta arkivet. Ojojojoj vad mycket onödigt som jag sparat under de 6 åren som jag varit anställd och som om det inte var nog har mina föregångare på tjänsten inte städat bort sig så där är det en massa till. Nästa projekt är att ta sig an bokhyllan som även den är en enda röra med böcker från en evighet tillbaka till dags dato.


Mitt nya kontor har flera fördelar den största är nog att det är betydligt varmare där än det som jag har nu. Tyvärr är utsikten inte lika slående. Nu ser jag Näckten och dess skiftningar. Den kommande utsikten innehåller förvissa fjällen, det blir nog oavgjort på utsiktssidan. Fikarummet kommer närmare på den nya sidan. Nya sidan vinner!!!

I morgon tjuväter vi semlor på jobbet, så det så. Nu vet ni!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!