söndag 8 februari 2009

Nu räcker det faktiskt!

De senaste dagarnas idoga snöande har gjort att numer ser jag inget på vägen när jag backar ut bilen från garageinfarten. Jag är en av de få männsikor som tycker om att skotta snö, och när det är klart ska det vara raka lnjer och se snyggt ut. Fast när vallarna bredvid infarten är lika höga som jag är lång blir det ganska svårt att få bort snön.

Det som är riktigt bra med snöandet är att oavsett hur trött jag är så kommer jag ut och får både kondition- och styrketräning i kombination med frisk luft och dagsljus. Rena energikicken.

Idag tvingade jag ut mina barn för att hjälpa till. De har nog helst suttit inne framför tvn eller datorn. Men med den här mamman, går rätt var det är under namnet Häxan Surtant, blev det inget av med det. Efter snöskottningen åkte vi hem till mamma och pappa så att jag fick min veckodos av hästarna. Trots att termometern visade -20 grader och en viss vind var det fantastiskti i skogen på hästryggen. Orkar längre turer nu.

Till middag blev det grillad karré och klyftpotatisar, mmmmm gott. Efterrätt: semla! Ingen direkt GI-kost men undantaget gäller bara idag. Och tror att jag behövde det för när vi kom hem igen hade det snöat 10 cm till, mer skottning alltså.

5 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Semla -- redan?
Snacka om tjuvstart! Det är ju över två veckor kvar till fettisdag!
Abbans!

Britt-Marie sa...

Angående castingen till Singing Bee...läs min blogg 16 januari och 28 januari...
*ler*

Helene sa...

Hade helt missat dessa två inlägg. Så tack för svaret, nu vet jag! Men än är det inte kört alltså, håller en tumme.

Tjuvstartar alltid med semlor, min favvo!

Anonym sa...

Titta det snöar - titta det snöar!!

Snyggt format på bloggsidan! Jag gillar den.

Helene sa...

Tack för de positiva orden.

Tyckte att de var läge för lite förnyelse med layouten.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!