söndag 15 februari 2009

Helg

Så då var ytterligare en helg till ända. Barnen har varit hemma hos mig och även Martina har varit hos oss i helgen.

I fredags var Rasmus på bio med min pappa, de såg Valkyria. Båda två gillade filmen. Rasmus är inne i en period där han tycker att andra världskriget är intressant och då är det bra att papsen finns. Själv sov jag mig igenom mina historielektioner på gymnasiet. I årskurs tre valde jag bort ämnet helt till förmån för intresseval musik. På mitt betyg står det: Eleven har deltagit i av regeringen...(nåt om individuell timplanejämkning) lite kul, och jag slapp iallafall historielektionerna. Två sista på fredag eftermiddag. Skolkläge, jojomänsan.

Igår var vi hemma hos mamsen och papsen. Ridtur på schemat. Ingen avramling den här gången heller. Otroligt vackert vinterväder. Min favorit årstid börjar nu och håller på tills det börjar töa ordentligt. Bäst är det när nätterna har många minusgrader och det råder dagsmeja dagtid. Solen värmer och Robin har redan fått lite fräknar på näsan.

Under veckan hann familjen med varsitt besök hos frisören. Jag i måndags, Rasmus i onsdags och till sist Robin i torsdags. När vi var SKU elits årsmöte hos familjen Frisell i januari påpekade Daniel att det var läge för Rasmus att klippa sig kort. Och det satte spår. Nu är han mer korthårig än han varit på länge, ja det var nog när han fick löss för fyra år sedan som han senast hade kortare än det är nu. Snyggt är det!!!

För egen del blir det bara kortare och kortare i nacken, men kort hår är skönt att ha när jag nu tränar regelbundet. Ja det blir mellan fyra och seex gånger i veckan som jag svettas ordentligt. Trodde att träningen tillsammans med GI-kosten även skulle visa ett resultat på lårens omfång och vikten på vågen. Ack nej, ack nej ingenting. Har ätit enligt GI nu i snart fyra veckor. Är alla fall lite piggare och känner mig inte lika tung i kroppen fast vågen visar samma resultat. Maten är det inget fel på och det går tokbra utan pasta, ris och potatis.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!