lördag 21 februari 2009

Hopplös

Ordet som sammanfattar mig. Jag kommer aldrig i säng i tid när jag varit på dans. Der ät därför som det blir lite jobbigt att åka på dans när barnen är hemma.

Dansen i går slutade kl 01.30, banden som spelade var Highlights och Shake. De började spela redan kl 20.30 och inte kl. 21 som dansstarten är i min värld. Dansade i stort set hela kvällen, har träningsvärk i vaderna idag, och åkte därifrån vid 2-tiden. Vi dansare fick banden att spela några extra danser. Men i säng kom jag först kl. 5!! Väl hemkommen vid 3-tiden, prat på parkeringen och halt väglag gjorde att klockan blev så pass, ville jag ha en kopp thé. Det var så gott att jag tog två koppar. Eftersom dansen har den inverkan på mig att jag svettas tog jag en dusch som slutade med att badkaret spolades i drygt två dm och jag somnade, också som vanligt.

När jag vaknade i badkaret var vattnet kallt och snabb som en iller hoppade jag i pyjamasen. Borstade tänderna, samtidigt som kornkuddarna värmdes i mikron. Ner med dessa i sängen så det blir lite varmare och sen kröp jag ner under täcket, som är av syntet inga plågade djur som får sätta dunet till. Klockan var då 5.00. Jag fattar inte!!!

Sen undrar jag om nån har fått sms i den fasta telefonen?? Antingen kan man få det eller så har jag drömt ordentligt i morse. Kl 9 ringde telefonen och en röst sa: Du har fått ett sms från telefonnummer 0730-xxxxxxx. Jag var ganska trött så jag undrar om det är möjligt eller om jag bara drömde. Meddelandet var kryptiskt. Tryckte 1 för att få höra det igen och rösten repeterade. Nu minns jag inget anant än att hon, telefonrösten, sa något om jul/hjul.

Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Har tagit en ridtur och ska ta en till imorgon förmiddag efter damenas massstart i skidskytte. Därefter står städning, disk, tvätt och snöskottning på dagordning innan killarna kommer hem vid fyratiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Astrid läser "mina" Coben för fullt. Du kunde låna någon av dem efter henne?

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!