onsdag 8 april 2009

Kort arbetsvecka

Och nu har den tagit slut. Har jobbat måndag, tisdag och onsdag den här veckan. Imorgon ska jag vara ledig, Rasmus ska träffa arbetsterapeuten på barnhabiliteringen så då blir det till att vara kompledig.

Kollade med försäkringskassan om möjlighet att utnyttja rätten till tillfällig föräldrapenning, fast den som jag pratade med visste inte, skulle ta reda på om det är ok och skicka svar. Det var för snart en månad sedan, men inget svar.

Tillfällig föräldrapenning har föräldrar rätt till upp till att barnet är tolv år men kan beviljas ända upp till sexton år. Eftersom Rasmus funktionsnesättning innebär en hel del möten och läkarbesök borde jag som förälder ha rätt till förlängd ersättning. Ska ta och kolla uppdet ordentligt, snart...I morgon tar jag kompledigt.

Det blir Rasmus och jag som åker till Östersund. Robin, som också har påsklov redan på skärtorsdagen, får vara hos sin dagmamma Sylvi. Jag vet att han blir nöjd över att få stanna där, till lunch serveras hans favoritmat=korvgryta. När Rasmus och jag ändå är i stan passar vi på att handla påskmaten och en del andra småsaker. Lunch kommer förmodligen att ätas på den gyllene måsen.

Fem dagars ledighet sitter rätt bra nu. Förmodligen åker barnen till Myrviken redan på onsdag kväll så då blir det fyra dagar utan dem för mig. Tur att jag ska jobba nästa vecka, annars går tiden långsamt.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!