måndag 13 april 2009

Lapar sol

Har idag sysselsatt mig med en av mina favoritsysslor, suttit stilla i solen med näsan lite uppåt och bara njutit. Tur att det är vår nu och solen visar sig ofta.

Fast inte hela dagen idag. Tog en cykeltur ner till affären, för att handla lunch som Rasmus kan fixa själv nu tisdag och onsdag när jag jobbar, och då började det naturligtvis att regna. När jag kommit hem igen så återkom solen och sen har den skinit i stort sett hela tiden. Och det jag gör mest är att njuta när den är framme.

Har trots den ökade risken för döda fåglar putsat fönstren på utsidan idag, det blir mycket roligare att titta ut. Så nu är de inte helskitiga utan mer fläckvis smutsiga och lite randiga. Är med andra ord halvbra eller halvdålig på att utföra den sysslan men gör ett försök.

Hade tänkt att bjuda hit mamma och pappa på lite fika idag men mamma ska iväg och jobba natt så den planen gick i stöpet. Hade även en baktanke att pappa skulle få byta däck på min bil. Har nämligen lite mer ont idag efter bilstädningen igår. Så att klara av att byra däcken är nog utanför mitt kompetensområde...i vår, ska göra det själv i höst igen.

Visst är det skön med ledighet men jag ser fram emot att jobba imorgon. Ska börja dagen med ett styrketräningspass hos sjukgymnasten, kör hårt som tusan. Bra med veckor som inte har verksamhet utan det är bara att fokusera på de uppgifter som gärna blir liggande till en annan dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här avnjuts första lediga dagen under påskhelgen. Borstat bort allt grus utanför hemmet, rört om i snön så den ska tina fortare, ansat hundarna, tränat balansen med Wiibrädan, läst lite, spelat lite, lyssnat lite, sett lite...en bra dag på det hela...och imorgon en till ledig dag!

Helene sa...

Låter som min melodi, skönt att kunna vara ledig så här efter påsken, när jobbet kallat på uppmärksamheten under densamma.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!