lördag 25 april 2009

Sol...

ute, sol inne och sol i varje sinne.

Kan skriva under på att det mesta känns och går mycket lättare när solen skiner. Idag har det varit en sådan dag med massor av solsken. Självklart var det min största önskan att så snabbt som möjligt komma ut i det vackra vädret. Men eftersom jag den här veckan varit riktigt trött efter jobbet var städning, tvätt och en del annat ogjort.

Barnen hjälpte till med städningen genom att ta ut mattorna och skaka dem. När jag städat klart kom jag på att kolla efter ett större RAM-minne till datorn, det tar nämligen lång tid för den att komma igång vid uppstart. Sagt och gjort, plockade bort sidan på chassit, oj hoppsan, där inne var det massor av fint fint damm som täckte det mesta i innandömet av datorn. Tog bort en hel del av det. Under tiden hade Robin ringt till en kompis och sagt att han skulle komma dit, så då skjutsade jag honom. Och upptäckte hur verkligt skönt det var ute.

Väl hemma igen fixade jag lite fika för att sedan gå ut. Började med att plocka mossa från garageinfarten. Sen planterades, äntligen, tomat- och gurkfröer. förhoppningsvis gror de och växer snabbt, Fast utplantering i växthuset dröjer nog nästan fram till midsommar. Fortsatte att komma på utomhus aktiviteter som kunde utföras för att slippa gå in.

En uppgift är att lösa korsord och den sysselsättningen tar nästan aldrig slut. Tillsammans med en kopp kaffe eller en vattenflaska går det att lösa i flera timmar. Rasmus hade bestämt att idag var det grillpremiär för vår familj så då slapp jag gå in och laga mat. Fasntastiskt.

Hade hängt alla tvätt ute så nu luktar den härligt friskt. Längtar efter att krypa ner i sängen och dra in den doften i näsan. Lovar att jag kommer och sova gott i natt. Väderprognosen för imorgon bådar lika gott som idag. Jag håller mina tummar.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!