fredag 10 april 2009

Vår

Som sig bör är vädret i april omväxlande. Idag har solen skinit, beror kanske på att Adam fyller 17 år, ( mina barn adopterade honom som storebror för några år sedan) och även Viktor, Kajsa Stinas sambo fyller år idag. Igår var det rikigt gråväder, i natt när jag körde hem från dansen var det tjock dimma. Men vi håller oss till dagens väder. Har hört småfåglarna kvittra i skogen när jag var ute på hästryggen, solen värmer och det är nu för varmt att ha vinterjacka och täckbyxor på sig. Huvva vad jag svettas.

Hemma hos mamma och pappa bjöds det på mat efter ridturen. Både sill och ägg mm och även tjäder och kyftpotatis. Till efterrätt fick vi glass och varma jordgubbar. Mums. Hela familjen var samlad förutom Karl Jonas, bor ju i Umeå och var nere i trakterna förra helgen, han flickvän/sambo Ida, och Viktor, spenderar födelsedagen hos släkkten i Hede. Kul att alla (nästan) kan vara på samma plats samtidigt.

Nu har jag städat undan snowracer, snöskyfflar och pulkor för i år. Tror inte att det kommer så mycket mer snö att vi får bruk av dessa redskap förrän i höst igen. Både Rasmus och Robin har sina cyklar framme så de susar omkring på dem, hela halva dagarna. Har även sopat bort det grus som följt med ut på asfaltsvägen vid skottning eller rättare sagt sopat in det på garageinfarten, stenplattorna fick den dust av sopen de med. Så förhoppningsvis dras det inte med in i huset.

Väderprognosen bådar gott inför så det blir eventuellt skidåkning. Antingen i Bydalen eller på Frösön och Gustavsbergsbacken. För min del är det slut på skidåkning i år. Nu när snön är som socker orkar jag inte vrida runt i svängarna så jag låter bli för att skona ryggen. Men grabbarna är sugna på en dags utförskörning till. Om skidåkningen blir inställd står det bakning på dagordningen, både kanelbullar och ostfrallor ska vi knåda ihop.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Jo, här är moppen framme och studsmattan kom upp ikväll på kalaset!
Storebror Adam blev ett år större...läskigt, men sant!
*kram till lillebröderna*

howtochangeipaddress sa...

Trevlig blogg du har. Kram!

Blogg bakning recept bakrecept cream cheese cake cupcakes choklad bröd

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!