tisdag 7 april 2009

För mycket kaffe

Två dagar i rad nu har min konsumtion av kaffe varit för hög. Det resulterar i att magen värker och bubblar oavbrutet. Imorgon blir intaget mycket mindre. Tror fortfarande att jag ska bli piggare om jag dricker mer men så är det inte. Brukar försvara mitt intag på jobbet att eftersom kaffet både är rättvisemärkt och ekologiskt så bidrar jag till en bättre värld. Men det går lika bra att köpa frukt som har den märkningen, skulle nog må mycket bättre om jag åt ett kilo bananer och äpplen.

Idag fick jag de profilkläder som vi fick beställa genom jobbet. Känner att munkjackan kommer att bli en av mina favoriter och att jag skulle ha haft minst en till. Modellen är lång, går nedanför rumpan, och figursväng. Profilmärkningen består av en logga ca. 1,5x8 cm som inte sticker ut alltför mycket men är tydlig. Bra jobbat chefer med att vi fick dessa kläder. Försökte få ekonomiansvarig, för pastoratet, att köpa annonsplats på min rygg när jag ska springa Tjejmilen. Jag påstår att det är välinvesterade pengar som syns under en lång tid av många människor eftersom jag inte kommer att springa fort.

Så om någon av de anställda kan användas som reklampelare är min rygg det bästa valet, för där kommer informationen vara tillgänglig längst tid.

Nu ska jag ta och varva ner ordentligt, dricka lite te, ta medicin mot "för mycket kaffe" och alldeles strax krypa ner i sängen för skönhetssömn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va smart med PR på era ryggar. LF borde haka på på direkten. Du o K måste förstås springa om några också så att just de får se reklamen

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!