söndag 5 april 2009

Grå väder

Det märks att min favoritmånad mars är slut! Både igår och idag är himlen grå, grå och grå. Aprilvädret har tagit vid där det sköna vårvintervädret slutade.

Har varit ute på preimärturen med löparskorna och siktet inställt på att springa. Blir lite förvånad att jag verkligen inte orkar springa någon lång bit alls. Var ute i 20 minuter igår och klarade av blygsamma 1,5 kilometer. MEN sprang absolut inte hela den sträckan. När jag springer så är det full fart som gäller för att förhoppningsvis kunna träna upp flåset. Har styrkan i kroppen men inte orken att springa, hoppas att det kommer. Har fortfarande tid på mig, Tjejmilen är 30 augusti. Träningsschemat innehåller nu löparpass 2 ggr/vecka, 2 ggr styrketräning hos sjukgymnast och minst en ridtur/vecka.

Fredagskvällen var verkligen fantastisk! God mat, fick vänta lite länge på den, trevliga vänner och oerhört roliga samtalsämnen. Kan inte direkt återge dem, de måste upplevas på plats. Kom dessutom hem i skaplig tid så hela lördagen gick inte åt till att sov, men en rejäl sovmorgon unnade jag mig. Bio, "Män som hatar kvinnor", tillsammans med Karl Jonas, min lillebror, och Martina, systerdotter. Räknade ut att sist jag och Karl Jonas såg en film tillsammans på bio var året 1989 och "Lilla sjöjungfrun" visades. Vi har nu bestämt att det inte ska gå 20 år till nästa gång. Filmen var bra, kan inte låta bli att jämföra med boken och då stämmer handlingarna inte riktigt överens, men filmen var bra, absolut sevärd!

Nu sitter jag mest och väntar. Har varit och jobbat på förmiddagen, firat Palmsöndagsgudstjänst med massor av barn (och föräldrar) i kyrkan. Får då göra en av de saker jag gillar mest, nämligen leka. Sen korv, kaffe och kaka i församlingshemmet. Och många människor var det där. Härligt! Just det väntar. Väntar på att Rasmus och Robin ska komma hem från deras pappa. Vet inte riktigt när de kommer, men egentligen är det bestämt att de ska vara hemma kl. 16. i vilket fall kommer maten vara klar då så vi kan äta tillsammans och sedan varva ner innan det blir bad- och läggdags. Längtar efter dem. och efter solen!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Håller med helt och fullt...wohoooo....solen.....

Anonym sa...

Hipp Hipp Palmsöndagshurra!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!