söndag 12 april 2009

Fortsatt vårstädning

Idag ska vi fortsätta att vårstäda, inte inomhus men ute och framförallt bilen. Vinterdäcken ska snart av och sommardäcken på och det är mycket trevligare att dona med en bil som har en annan status än lerhög. Fast städningen av bilen börjar inne i kupén. Jag brukar försöka att ta insidan av bilen minst två gånger per år men i höstas uteblev den traditionen eftersom jag var justerad i min rörelseförmåga.

Igår avnjöt vi, jag och barnen, en ljuvlig eftermiddag hos familjen Frisell på Frösön. Mer tid av den här typen tillsammans med vänner ska jag se till att vi har i år. Vi tillbringade tiden hos dem ute på deras altan i strålande solsken. Lite fika, studsmattehoppning och allmänt prat är en bra kombination för en påskaftonseftermiddag. På väg hem köpte vi pizza och åt sedan tillsammans vid tvn.

Försöker att komma undan fönsterputsningen här hemma. Skyller på att jag är fågelvän, de flyger rakt in i fönstren och bryter nacken när de är nyputsade. Men samtidigt är det roligt att titta ut när jag slipper se alla handavtryck, fluglortar och annan smuts. Så ska nog ta mig i kragen och göra det också, efter biltvätten i dag. Vill ju gärna vara utomhus mycket när vädret är ok. Idag lyser solen med sin frånvaro, men himlen är inte jämngrå utan det finns små luckor, hoppet...

Robin har precis bakat en kladdkaka som står i ugnen och gräddas. Kajsa Stina och Viktor ska komma senare och hälsa på så då får Robin bjuda på nybakad kaka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inget bättre än att städa bilen, gården, stugan, younameit.... Våren är å färde!!

Helene sa...

Det känns riktigt skönt att ha fått en hel del gjort ute idag. Fast bäst är det att ha något att göra när det är lite för kallt att bara sitta stilla och njuta av solen, för det är kalas det!

Britt-Marie sa...

Tack för igår, det var en härlig stund i solen!
Må gott nu!
*kram*

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!