måndag 6 april 2009

Ljuvligt

Har idag fått äran att hålla i och gosa med en nybörjar bebis. Han är två veckor ung. Snacka om att ha lyxtillvaro på jobbet. Det är vaktmästare Svens son som gjorde mig äran att vara på öppet kyrkis idag, tillsammans med sin mamma Ann-Louise. Tur att hon är så lugn av sig, så hon placerade honom hos mig medan hon drack kaffe och jag bara njuter de gånger. Skulle kanske ha haft en liten till...

Små bebisar doftar på ett speciellt sätt och då menar jag inte bajs- och kräksodören, utan det som luktar mest från deras huvuden. Det går helt enkelt inte att beskrivas utan måste upplevas.

Sedan fyllde vi församlingshemmet med ytterligare en god doft av lasange. Som traditionen bjuder lagar vi och äter tillsammans i påskveckan. I år fick jag hjälp med matlagningen av en pappa som varje vecka dyker upp för att leka, sjunga och pyssla på öppet kyrkis. Under tiden vi fixade med maten höll Katarina i lite pyssel och sångstund på källarvåningen. Bra uppdelning, det är skönt att vara två som delar på ansvaret för verksamheten.

Efter matlagning på hemmaplanet tog jag den andra löparturen, som led i träning mot att klara av Tjejmilen under 1,5 timmar. Måste säga att den gick lättare än den första och jag kom längre hemifrån på tio minuter. Så då går det åt rätt håll, men självklart räknar jag med bakslag.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Bäbis-snusning borde klassas som beroende-framkallande medel, för det kan man bara njuta av i flera timmar, utan avbrott!

Ja, det är inte för sent Helene, för en till...kom igen nu!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!