lördag 29 oktober 2011

Välkommen

Har tillbringat en natt hos Carola i Härnösand mellan studier och, hmmm just det, studier. Specialpedagogik kursen som jag läser på Miun har sina träffar där. Vilken tur jag har som lärt känna Carola och hon erbjuder gott mysfika och en säng att sova i under mina dagar i Härnösand.

Efter föreläsningar igårkväll till kl.21 åkte jag uppför backen till henne. Sonen var vaken och vi pysslade på med att tillverka thailändska rubiner innan det var läggdags för honom. Sen kom det bästa med hela vistelsen. The, macka och en massa givande surr, fyllt med substans, om någon skulle oroa sig att vi bara snackar trams en hel kväll. Det enda jag undrar äver är hur tiden så snabbt kan springa iväg. Jag lovar att bara gått några minuter sen vi hade satt oss. Att klockan sedan visade på 23.56 är ofattbart. Carola som skulle upp och ta med sonen på skridskoskola redan kl.6:30 bevövde lite sömn, så även jag som innan avfärden jobbat hela veckan.

På morgonen bjöds det på god frukost och lite strid. Två unga katter som gärna gillar att tugga på det som rör sig och vara på bordet var motståndarna. Med lite bit- och rivmärken på kroppen insåg de iallafall vilka som bestämmer, det är de tvåbenta utan svans. Efter frukosten bar det av till Miun igen med intressanta föreläsningar och samtalsgrupper. Förutom besöket hos den alltid lika välkomnande Carola är det bästa med Härnösandsdagarna att jag har kommit på vad min eximinationsuppgift ska handla om.

Tack Carola och sonen för er gästfrihet! Återgäldar den närhelst ni vill!

1 kommentar:

Carola sa...

Tack vännen för ett mycket trevligt besök, synd att tiden går så himla fort:-( vi får lösa det till nästa gång. Stor kram till dig:-) Gabriel hälsar också

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!