torsdag 13 oktober 2011

Ny partner

Jag tycker om ord och gör gärna egna när de som redan finns är otillräckliga eller använder befintliga men med en ny innebörd. Det har sina problem när man spelar alfapet på bräde eller som de senaste åren Betapet via nätet, orden blir helt enkelt inte godkända.

Nu har jag iallafall gått från att spela Betapet på datorn till att spela samma spel i mobilen. Upptäcker dock att de flesta av de som jag känner spelar samma spel fast i varianten Wordfeud. Så nu har jag bytt. Under ett par veckor har jag smygspelat Wordfeud med okända motspelare men från och med den här veckan har jag klivit ut ur gardeoben och möter mina vänner face to face.

Det går bara halvbra. Av de matcher som jag har på gång nu ligger jag under rejält i 85%...Men det är bara ett spel, en lek och jag lär mig alltid något av varje spel som jag spelar. Som tur är, är det inte över förrän sista brickan är lagd! I bokhyllan står ett Alfapet-spel oöppnat så om någon har lust, och törs, att spela på riktigt med mig är jag på för ett parti!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!