tisdag 11 oktober 2011

Lite ordning, tack!

Efter en sommar och början på hösten där det fungerat halvklent med energiintag och sömn har jag bestämt mig för att prova ett helt nytt kort för att få någon ordning på det hela. Jag har beställt, och fått, en prototyp av Skalmans mat- och sovklocka som integreras i mitt centrala nervsystem.

Alltså, på förutbestämda tider skickar  klockan signaler till hjärnan och talar om för den vad som ska hända. I nu läget är min endast programerad på just mat och sömn men den går att förse med en massa olika funktioner, allt från de basala till avancerade som till att ta flygledarexamen.

Det viktigaste för mig är nog att jag verkligen kommer att sova på de tider som sig bör. Vid speciella tillfällen, som vid dans, går det att trycka på en dispensknapp och skjuta upp signalen till hjärnan om att det är dags att sova. Det har ju även hänt Skalman, vid ett tillfälle som jag vet om, att det helt enkelt är olämpligt att sova. Men den funktionen är begränsad till helgerna och endast enstaka gånger under veckorna. Det går bara att använda den funktionen ett bestämt antal gånger innan det tar slut på dispenserna.

När matklockan ringer är hungerskänslan påkopplad direkt vid frukost och lunch, däremot vid middagstid är det viss fördröjning på hungern så att jag ska hinna laga maten innan den intas. Frukost tar kort tid att göra i ordning. Lunchen ska vara väl förberedd och får max ta ett par minuter att värma på innan den äts. Matlådorna hemma i kylen kommer från och med idag att larmas så de inte blir termitföda under sena kvällar.

Eftersom klockan inte har genomgått alla erforderliga tester än så ska det även utvärderas hur den fungerar i verkligheten och jag fyller i ett protokoll dagligen om hur jag tycker att det fungerar. Det ska sedan skickas in till myndigheterna i tre exemplar där de granskas under förstorningsglaset riktigt ordentligt.


Det här är alltså anledningen till mina dubbla besök på Hälsocentralen. Om du, mot förmodan, tror att jag helt enkelt fabulerar vilt, är du välkommen att vid tillfälle fråga mig när vi träffas om den verkliga anledningen.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!