onsdag 12 oktober 2011

Full

Månen är full det här dygnet och det hjälper knappast till med mitt halvdåliga sovande. Alltså är det lika bra att trött ut kroppen ordentligt. Igår blev det enjoggingtur på 4,5 km mitt på dagen i det vackra höstvädret och ikväll ska jag fylla på med dans.

Det gäller att ta chanserna till påfyllning, så även om jag har mina barn hemma åker jag på Jannez idag. Syster yster, Kajsa Stina, ställer upp och ordnar middag på hemmaplan åt barnen. Jag stannade nämligen kvar i Brunflo efter jobbet, slutade kl.17 och dansen börjar kl.18. Att hinna hem emellan skulle bara ha blivit en onödig biltur. Fyller på med matintag, jo klockan har fungerat idag, just nu och sen bär det av mot Furuparken.

Att tro att depåerna ska vara fulla efter kvällen ikväll är en utopi men iallafall så kommer endorfinnivån ha höjts en hel del av de danser som jag förmodar att jag kommer dansa. Har garderat med att boka upp lite goa kramar från de vänner som jag pratat med och som ska dit. Fikakorgen är naturligtvis med. Jag tycker ju att semlor är det godaste bakverk som går att uppbåda, men inser att jag förmodligen skulle bli klassad som dåre om jag redan nu bjuder på dem. Så istället blir det vetebullar som är fulla av mandelmassa att äta i pausen. Lite "rensing" från frysen är också gjord och därav fick diverse mjuka kakor i några exemplar följa med.

Så månen är full och jag med! av förväntan och lust till att dansa!



PS: Nalle "I Nalle har ett stort blått hus" säger God natt till månen varje kväll. Bra vana tycker jag :)
http://www.youtube.com/watch?v=-Ajrz3JPig0

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!