söndag 9 oktober 2011

Hemmahelg

Det var länge sedan en hel helg spenderades på hemmaplan. Ja, iochförsig har jag varit hemma hos mamma och pappa också, men det är hemma där med.

Igår efter löst melodikryss åkte jag hem. Hem till nybakta thekakor och kaffe. Sen blev det en lång och efterlängtad ridtur med massor av pysslande och gosande med världens klokaste häst. Jag sörjer att han den senaste månaden har sjunkit in över ryggen och har ännu glesare man än han haft i hela sitt liv. Han åldras, men är fortfarande pigg, trots sina 22 år, och tävlingsinstinkten sitter kvar och buset. Radån har hela sin livstid haft en bestämd uppfattning om vem det är som bestämmer och det är han, i de allra flesta fall, men vad gör det när man är så klok och snäll som han är.

Hela dagen hade jag en fruktansvärd huvudvärk. Ville helst kräkas och då är det allvarligt. Jag hatar nämligen att kräkas, sist jag gjorde det var 23/11-96 kl.14, i samband med förlossningen av Rasmus, sen har jag hoppat över det. Trodde att utomhusvistelsen skulle avhjälpa men den satt som en smäck runt hela skallen. Fuskade med lite tabletter och massage, sen började det att släppa.

Resten av lördagen var ganska lugn med tvtittande tillsammans med Robin. Film, filt och tända ljus, så skönt. Fast hade det inom lagomt avstånd funnits en, bra, dans att åka på så hade jag gjort det. Idag bjöds det på sovmorgon. Elgitarren startade kl.9 istället för kl.7 som igår morse. Lite hemmastök, ni vet, tvätta och städa, innan en skogspromenad. Plockade lite trattisar, antar att det är årets sista, nu när minusgraderna kommer under nätterna. Bullbak och middagsfix. Nu ska jag öva mig på att göra ingenting.

Så sammantaget är det hyfsat  skönt att bara vara hemma en helg. Saknar förstås vuxet sällskap som har lite fler samtalsnyanser på sin karta.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!