söndag 16 oktober 2011

Kaffe

Härmed bekänner jag att min kaffekonsumtion är för hög!

Det är inte alltid så enkelt att bekänna sina brister, men just nu känner jag att idag har det blivit för mycket kaffe, på tok för mycket. Eller så beror det på hur det övriga intaget har varit. Äter ju när jag är hungrig men kanske inte alldeles rätt saker de dagar som jag är hemma och har tillgång till godsakerna i frysen. Sen gör säkert penicillinet sitt till att jag mår halvilla, men jag skyller på kaffet.

På jobbet hävdar jag att ju mer kaffe jag dricker desto bättre är det. Vi har ju ekologiskt och rättvisemärkt kaffe där också och jag visar med mitt intag att jag stödjer de verksamheterna. Men den största anledningen till mitt drickande är att jag tycker det är gott. Sen spelar det nog in att jag är en liten fryslort av mig också och dricker aldrig, okej väldigt sällan, kallt överhuvudtaget. Rumstempererat är mer min melodi. Skulle lika gärna kunna dricka the som kaffe eftersom jag gillar det med, men det blir som inte av. Snart är glöggsäsongen igång för året och då kommer det bli en del glögg. Men efter ett par muggar står det upp i halsen på grund av sockret i den drycken, men gott är det.

Så, om jag nu ska försöka lära mig att det kan bli för mycket kaffe en gång för alla? Hmm... bestämmer mig för att inte dricka mer kaffe ikväll iallafall....

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!