lördag 1 oktober 2011

Bara axlar!

En sak som slår mig med jämna mellanrum är att kvinnor som har bara axlar är mycket finare, än när män har det. Senast igår kväll blev jag påmind om det.

Jag får för mig, efter samspråk med en vän, att avsikten för männen att visa sina axlar och överarmar mer är för att få exponera att de kommer direkt från gymmet. På dans känns det om att forumet är helt fel att visa upp musklerna, för där är det helt andra kvaliteter som räknas.

Men jag kan ha helt fel och vara ute och cykla på en lerig åker?


Iallafall så höll kvällen på att helt spåra ut vad det gäller den sociala arenan för samtal. Vid ankomst till "förlustelsehuset" var det demokratiskt på båda bekvämlighetsinrättningarna. Där som det är den fredade zonen att få avhandla  saker utan att det motsatta könet har tillgång till att höra. Tur var att det under kvällen rättade till sig och skyltarna bytts ut mot de enkönade varianterna. Rätt ska vara rätt. Separata toaletter till folket!

Dristar mig till och med till att säga att: Behåll damernas och herrarnas danser inne på dansgolvet också. Tre danser att själv få välja vem de kommande fem/sex minuterna ska tillbringas med och sen få känna känslan att bli utvald under samma tidsperiod. Får antagligen äta upp det här uttalandet från några, men det tar jag.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!