onsdag 5 oktober 2011

Överläggning

Idag har jag överlagt med mig själv, vem annars, om att strunta i studierna den här terminen och hoppa på kursen till våren istället när studieorten är Östersund. Anledningen till funderingarna är att den boken som jag skulle ha läst tills i fredags är nog den sämsta bok jag hållit i. Får noll grepp om vad författaren vill ha fram. Fast det kanske beror på läsaren och inte författaren. Men nu!! Alldeles nyss har jag skickat in den uppgift som ska göras kring boken och jag är nog med på tåget igen. Så jag tror att jag glömmer både boken och författaren direkt, för den har inte gett några bestående intryck, och tar med god lust mig an nästa bok.

För om jag ska hinna med att skaffa mig en utbildning innan jag blir pensionär så gäller det att plugga på. Och det är något, studierna, som jag prioriterar nu med min tid. Jag stjäl (har iochförsig frågat om det är ok, så lånat är rätt ord) ett citat från Britt-Marie Frisell´s fb-status idag: "Tid är ju en rättvis sak ändå som vi alla har lika stor tillgång till, min minut är ju lika lång som nån annans ju... Så om nån säger -- "jag har inte tid", så menar denne istället "jag har prioriterat att göra annat på den tid jag har"

Jag kan bara hålla med, det gäller att prioritera rätt saker i rätt tid. Och det som är rätt för mig är kanske helt fel för dig.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!