måndag 13 juni 2011

Vädret

Jag har bestämt mig för att inte tycka så mycket om vilket väder det är ute. För det första kan jag knappast påverka det och för det andra så finns det inget dåligt väder, utan vi människor kan anpassa oss rätt så bra.

Däremot erkänner jag att mitt humör och sinnestämning följer vilket väder det är ute. Så nu när det har varit strålande sol ett par dagar, lyser även jag. Idag när regnet vräker ner har sinnesstämningen också lågtryck.

Tur att det felar ibland, för i tisdags när det var det värsta åskovädret jag varit med om, var jag inte tokarg. Jag undrar om det stämmer när temperaturen kryper ner mot minus 30, om jag då blir iskall i sinnet? Det är en fråga som någon annan får svara på...

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!