måndag 27 juni 2011

Minnet

Jag har inte ett dåligt minne utan det är välanvänt!

Idag har jag iallafal missat, igen, att jag är laktosintolerant. Misstaget idag bestod av en kanelbulle, från frysen som råkade hamna under upptining i micron, på jobbet och sedan i min mun och mage. Min mage brukar klara av en del laktos och protesterar när den får det genom att svälla upp och jag ser ut som om jag är gravid i minst tredje månaden på mycket kort tid. Sen bubblar det som värsta champangen tills all laktos har passerat systemet. Efter det har magen återtgit sin normala form.

Oftast brukar jag klara av att äta lite laktos, men idag var det alltså nolltolerans. Glass är något som jag helt ska undvika, om det inte är den varianten som är laktosfri. De gånger som jag reagerar på ett litet intag brukar vara då kroppen är i obalans, som vid förkylning eller stress. Just nu är det stressfaktorn som är lite för hög, men men det löser sig väl.

Så ikväll är det tur att jag är ensam hemma! Ska se en film, det var länge sen sist och sen krypa ner i sängen och sova gott. Imorgon är det arbetsdag och snart semester!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!