tisdag 21 juni 2011

Myggbett

Bzzzzzzzzzzz.....


Ljudet som hörs alldeles precis sekunderna innan du ska somna får dig att bli klarvaken och mördarluset väcks. Slår du inte ihjäl myggrackaren vet du att du följande morgon har en massa kliande knölar på kroppens mest oåtkomliga ställen, för att klia på.

Min kropp brukar reagera kraftigt på de små djurens attacker. Betten blir flera centimeter stora och ömmar en del förutom att de klias som galet. Det tar lång tid innan giftet har neutraliserats och svullnaden går tillbaka. Får jag allt för många bett kommer febern som ett brev på posten.

De som är i närheten av mig där det finns några myggor, behöver inte vara så oroliga att bli utsatt för attackerna, för inte nog med att jag får stora bett så gillar de mig skarpt också. En av mina kollegor säger arr jag ska vara glad att det är några som tycker om mig! hmmmmm.... Ska det tas som en förolämpning eller komplimang eller driver han bara med mig???

Just nu har jag några bett som klias helt galet, men de är så ömma att jag måste låta bli att klia på dem. Lika bra det, egentligen.

1 kommentar:

"Katten" sa...

Jag kom på en sak nu, det måste ju gå att pressa en citron och smörja sig med saften för att slippa bli biten av myggen, för nu finns det ju ljus med citrondoft som gör att myggen inte kommer eller??
Kram jag vet hur det är med bölder efter myggbetten..// Moster

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!