fredag 17 juni 2011

Det närmar sig

Två veckor till ska jag jobba innan det är dags att få årets sommarsemster. Fram tills dess jobbar jag på kyrkogårdsförvaltningen till största delen av min arbetstid. Det innebär nya arbetsuppgifter för mig och att jag behöver någon som talar om för mig vad som ska göras. Arbetet görs ofta tillsammans med mina kollegor på vaktmästeriet och jag det passar mig bra nu att jobba med samma personer hela arbetsdagarna. En del av mina ordinarie arbetsuppgifter har jag kvar, den biten som handlar om information, men eftersom alla grupper är avslutade finns det tid till annat.

Tre veckor kommer jag att vara ledig och sen bryter jag ledigheten för att jobba två veckor på kansliet. Efter det blir det två veckors ledigt till. Så här i efterhand, alltså planeringsfasen, tycker jag att jag har gjort tokigt som delar min semester på två. Jag får se hur jag tycker att det känns, men nu innan skulle det kännas bättre att ha haft sammanhängande ledighet i fyra/fem veckor.

En av mina lediga veckor kommer barnen att vara hos sin pappa, plus veckan efter midsommar när de ska gå fotbollskola i Myrviken/Fröjdholmen. Resten av sommarlovstiden blir de hos mig. I dagsläget har jag noll planer överhuvudtaget för hur semestern ska spenderas. Det enda jag vet är att hela sommaren bjuder på en hel del dans på sommardanslogarna. Jag och barnen har pratat om att åka till Västerås för att hälsa på min syster Magdalena, och det skulle vara riktigt roligt. Magdalena och jag har träffats väldigt lite under hela vår uppväxt, men nu har vi bestämt att det ska bli ändring på det.

Tiden fram till semestern kommer förmodligen att springa iväg. Nu när jag  till största delen är utomhus på dagarna och jobbar flyger dagarna fram. Att dessutom få en massa rörelse inbyggt i arbetsuppgifterna tycker jag är riktigt bra. Målet att orka jogga en mil är inte långt borta. Har flera gånger joggat 8 kilometer tillsammans med Kajsa Stina och nu är jag inte helt slut efter de turerna.  Hela den rundan är 8 kilometer. Undra om det snart är dags att byta ut skorna igen....? Nä, de ska åtminstone klara av att vara med en hel säsong.

Idag har jag lagt in beställning av väder till min semester! Och just väder är det som kommer att leveras.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!