måndag 20 juni 2011

Mina egna ordspråk och livsregler

Jag är ju lite eljest som man säger i Jämtland, så självklart har jag mina egna något modifierade ordspråk och det jag kallar för livsregler. Jag försöker samla ihop dem i skriven form istället för att bara ha dem i mitt huvud där det är svårt för andra att ta del av dem. Här kommer en hel del av dem.



Varför krångla till det när man kan göra det svårt för sig?


Även en trasig klocka går rätt ibland.


Oftast tackar ingen dig för det du gör, medan någon skäller på dig för det du låter bli att göra.


Övning ger träningsvärk.


Bra sås reder sig själv.


Peta dig aldrig i näsan om du åker bil på grusväg.


Bra kvinna bär själv.


Det går över tills du ska gifta dig!


Mitt minne är inte dåligt, bara välanvänt!


Ta aldrig ut några sorger i förväg om du inte vill riskera att sörja två gånger.


Powernap in the lap.


Sovmorgon är när du vaknar utan väckarklocka och känner dig utsövd.


Livet handlar inte bara om att överleva, du ska leva också.


Alla ben är vita i början!


Det vi har bakom oss och det vi har framför oss betyder så litet jämfört med det vi har inom oss.


Uppdaterar eftersom det har tillkommit ett ordspråk. Har fått hjälp med slutet men början är min:

Om du har svårt att hålla näsan ovanför vattenytan, kan du be en vän blåsa i lite mer luft i din flytring.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!