torsdag 16 juni 2011

Må-bra-saker

Efter ett par dagar med sinnesstämning lägre än den önskvärda funderar jag ikväll vad det är mig som får mig att må bra.

Mina barn! Fast de är också den stora källan till oro, upprördhet och ilska. Men framförallt glädje!!

Familj! Jag har en mamma och pappa som är helt enkelt bäst för mig. Syskon och syskonbarn som hjälper och finns till.

Vänner! Vad vore jag utan dem? Mina ventiler, de som säger vad de anser vara rätt. Har en krets nära vänner som jag kan dela det mesta i mitt liv med och där jag aldrig tvekar att de får göra detsamma.

Jobbet! För det mesta gillar jag att gå på mitt jobb.

Dans! Helt enkelt lovely!!!! Den bästa källan till endorfinpåslag. Rörelse i kombination med positiv beröring...

Kramar! Japp, för er som fortfarande var ovetande. Jag har alltid en kram till den som behöver och tar gärna emot.

Vara ute i naturen! I skogen och lukta, lyssna och se...energipåfyllning. Hittar jag något ätbart att plocka med hem är det bara bonus.

Hästarna! Med dem krävs det att vara här och nu!

Nytvättade lakan! Speciellt om de hängt ute och torkat, mmmm så skönt att krypa ner.

Massage! Lite oväntat men för min del handlar det både om att ge och att få massage. Blir lugn av både ock.


Tio saker som jag mår bra av, ska komma ihåg att ta till dem när lågtrycket sätter sig i kroppen och har svårt att lämna den.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!