torsdag 1 december 2011

Tips på julklappar

Nu börjar det att närma sig ju, drygt tre veckor kvar till julafton. En hel del människor sparar sina inköp till dagarna innan och får trängas med alla andra som är ute i samma ärende. Julhandel slår nytt rekord varenda år och vi svenskar lägger ner mer och mer pengar på att ge bort presenter till vänner och släkt.

Jag är klar med mina inköp för i år, som vanligt tänker ni som känner mig lite mer. Och ja, det brukar jag vara, i december köper jag sällan julklappar. Själv så skulle jag gärna ta emot en gåva som är en alternativ julklapp. Prylar och grejer har jag i överflöd och om det är något som jag saknar så är det lika bra att handla det själv, så får jag precis det jag vill ha.

Här nedan finns det en del organisationer där man kan köpa en julklapp som har ett mervärde, för någon annan:

Svenska kyrkans Internationella arbete Nu tändas tusen juleljus


Hjälp till barn   Unicef

För barn som drabbas av cancer Barncancerfonden

Bli fadder! SOS-barnbyar

Världens alla barn Rädda barnen

Utsatta kvinnor Alla kvinnors hus

Läkarhjälp Läkare utan gränser

Bli getgivare! Individuell människohjälp

Förhindra mänskligt lidande Rödakorset

Hjälp till hemlösa Stadsmissionen

Miljökämpar Greenpeace

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!