lördag 10 december 2011

Ledig dag

Till veckan är det dags för mig att ta mig i kragen och göra något som jag skjutit upp ett tag. Ska höra av mig till hc för att försöka få hjälp. Förstås handlar det om min sömn. Nu sover jag ca tre-fyra timmar per natt och det har varit så i nästan tre månader, inte underligt att jag är trött hela dagarna. En hel natt har det blivit under den senaste månaden.

Den här veckan är fylld med jobb, så bra att jag trivs med uppgifter och kollegor, men det tar energi. Är ledig endast lördag och så jobbar jag nästa vecka fram till och med torsdag. Har lite funderingar hur jag ska hinna med att baka lussekatter och sy upp Robins stjärngosseskjorta till skolans luciafirande på torsdag. Hade planerat att göra både ock idag, men orken är helt slut....Och så var det roligare och skönare att vara ute några timmar och skotta snö.

Nu har jag kraschat ner i soffan och slötittar på tv. Skulle gärna sova en kortis nu men det förstör nattsömnen ännu mer, och i morgon krävs det att jag är fokuserad. Dubbla luciatåg med barnkören, många som är med för första gången. Levande ljus, nervositet och barn är en kombination som behöver 100% uppmärksamhet, men så himla stämningsfullt! Ljusa barnröster i jul- och luciasångerna ger mig "gensehaut".

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!