torsdag 1 december 2011

Krig, konflikt & kamp

Det pågår ett krig i mitt hem och tyvärr verkar det som om min sida kommer att förlora.

I fredags började det, huset fylldes med doften av nyskurade golv som gifte sig med lukt från fönsterputs och nystrukna gardiner, jo de luktar de också. När jag sen tände ljusen då det började skymma var hemmets doft välkomnande och varm. Det höll i sig tills i söndagskväll. Då kom det en tio-pack micropopcorn innanför dörren. Nu har det dagligen poppats här av den äldre sonen. Att he på fläkten samtidigt som popcornpåsen åker in i micron är tydligen en omöjlig uppgift. Visst är det gott med popcorn och emellanåt kan den lukten också vara angenäm, men alla ni som låtit dem vara lite för lång stund i micron vet hur odören är.

Igår gjorde jag allt för att mota bort min motståndare och det gick rätt bra iochmed att den mjuka pepparkakan gräddades och ljuvlig doft spred sig, lite lussekatter gjorde saken än bättre. Naturligtvis poppades det även igår men mina styrkor var det som segrade. Vaknade i morse och fortfarande julig, ljuvlig doft. Nu efter middagen har Rasmus och Robin poppat sig varsin påse och trots att fläkten ovanför spisen försöker göra sitt jobb når popcornslukten min näsa i andra ändan av hemmet.

Så vad har jag för strategi att återta makten över doften i huset? Nu blir det tungt artilleri i form av doftljus och doftolja. Inga små majskorn ska få mig att kapitulera...

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!