fredag 9 december 2011

Hoppsan, nu igen?!

Hur kommer det sig att varje år blir folk förvånade över att det kommer vita, kalla, ljuvliga snöflingor från himlen som leder till att det blir kaosartat i trafiken? Jo, det måste helt enkelt vara så att de har bra nog mycket sämre minne än vad jag har! Idag snöar det i stort sett i hela landet. Vädervarningar av både klass ett och två är utfärdade, på grund av snö och blåst.

Borde vi inte lära oss att vinterväglag råder varje år från november, vissa år redan från oktober, till åtminstone mars?

Jag njuter i alla fall! Körde till jobbet idag, drygt två mil. Det tog längre tid än vanligt, en hel del förare tar det väldigt lugnt, nästan för lugnt. Det är ju inte mer halt idag än det var förra veckan när den svarta halkan rådde, den förrädiska. Det är så här det ska vara, snöa, snöa, snöa!

Det får gärna komma flera decimeter varje dag nu. Bara uppehåll så pass att jag hinner med att röja bort från garageinfart och stigarna runt huset. Men i och för sig bör det problemet vara avhjälpt i och med inköpet av snöslungan. Har provkört den och då flög det grus åt alla möjliga håll. Tur jag ar ensam ute på gatan annars kunde jag nog åkt på skadestånd för stenskott. Märkte att musklerna får jobba på ett nytt sätt, och det gillas det med.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!