söndag 4 december 2011

Nedräkning

Iår har svt lyckats med att fånga mitt intresse med julkalendern. Jag gillar "Tjuvarnas jul" och ser fram emot varje nytt avsnitt. Tur att svtplay finns eftersom jag missar den vanliga tvsändningen.  Den första julkalendern som jag minns är Teskedsgumman från 1976, inte hela men vissa fragment sitter kvar. Bland mina favoriter finns, Trolltider (den har jag på både VHS och cd), Sunes jul, Pettson, Findus och tomtemaskinen, Diselråttor och Sjömansmöss, En riktig jul och Superhjältejul.

Mina barn har bara enstaka gånger haft en papperskalender som hänger ihop med den på tv och radio. Jag tycker att de är alldeles för dyra. De har fått andra kalendrar istället. Ett år fick de en legokalender där den äldre sonen öppnade de flesta luckorna i förtid, och gjorde sin bror på väldigt dåligt humör. Lika händer det med chokladkalendrarna, så numer hoppar jag över att köpa kalender till honom. Den yngre sonen håller hårt på att rätt lucka ska öppnas på rätt dag, precis som sin mamma...

Alla svt´s julkalendrar fram till 2009


I år ser min kalender 2011 ut så här:












Och innehållet bådar riktigt gott att bli en kanonkalender från Body Shop.


PS Funderar på att sluta blogga, mitt mål är nått.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!