söndag 22 januari 2012

Förändring

Nu är det gjort! Det som återstår är återigen en väntan för att se om det är tillräckligt eller om det blir fler behandlingar som krävs. Mår oförskämt bra trots att jag har genomgått ett mindre kirurgiskt ingrepp. Hade ingen aning om att det skulle genomföras förra veckan utan var inställd på att det var en biopsi som var inbokad. Lagom rörelse nu så såret får läka ordentligt.

Lite mycket i kroppen nu som kräver uppmärksamhet. Tummen/golfarmbågen är bättre, men det är en bit kvar till ursprungspunkten. Tio dagar med ortos och pronaxen har hjälpt, jag har ju det lite svårt med att ta det tillräckligt lugnt. Å andra sidan har jag knappast något val när snön, gillar det skarpt, som singlar ner i mängder ska flyttas på.

Tog mig i kragen under helgen och rengjorde ugnen. Har fått god hjälp att bränna fast tomatsås från varma mackor i botten på den. Och idag när det återfanns lite extra energi att förbereda flera middagar bubblade det över från lasangeformen, så klart. När jag ändå var i farten fick den sista biten av julskinkan bli kompis med potatis i en gratäng, härligt att hitta igen i kylen senare i veckan då matlagningsorken tryter.

Veckan som kommer innehåller många, nästan för, kvällsaktiviteter och de flesta är jobbrelaterade. Får anstränga mig för att komma ut på dagarna och få i mig frisk luften som är så välgörande.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!