tisdag 10 januari 2012

Dansagt

Det fälls en del lustiga kommentarer på dansgolven.
De här har jag fått höra:

"Nog för att jag hade hört att det var översvämning i Övik, men hade ingen aning om att det var på dig!"

"Att dansa med dig är som att ha på sig en tvångströja...jag når runt mig själv..."


Vid ett tillfälle så dansade jag med en man som hade en helt annan uppfattning om takten i musiken än vad jag hade. Lite försiktigt påpekade jag:
"Vi är inte överens om vilken takt det är i den här låten"
"Nähä...." och fortsätter på samma sätt
Jag försöker kliva tungt i rätt takt och styra lite och säger:
"Här är taktslagen" markerar
"Jag tycker att det går bra, jag dansar alltid i den här farten!"


Jag säger: "Det är något i min sko???""
Svar: " Det är din fot, Helene!"



Har även en del kommentarer som vänner hört eller sagt:

"Gå hem och träna!"

"Att stå på fötterna i en dans är strålande men det är en fördel om det är dina egna."

"Om du lär dig bugga så lär jag mig att knyppla, det borde vara samma sak."


Ja, det var en bråkdel av de kommentarer som hörts och sagts. Kul tycker jag, för åtminstone jag uppfattar de flesta sagda med en glimt i ögat!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!