söndag 3 april 2011

Diagnos okänd

Jag har kommit fram till att jag lider av ett sedan tidigare okänt syndrom. Det kallas för dans- och kramoholicsyndromet och jag är även endorfinist. Det senare kommer sig av dansoholicen. Syndromet är genetiskt betingat och framträder tydligast hos mellansystrar. Precis som med andra funktionsnedsättningar yttrar sig syndromtet lite olika hos individerna. I mitt fall går det inte att säga vilken av de två som är dominerande utan båda är lika starka.

Idag finns det inga kända botemedel utan de personer som drabbas får leva med syndromet för hela livet. Det kan lindras med en stor daglig dos av härliga, varma kramar och minst två gånger i veckan flera timmars dans.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!