onsdag 20 april 2011

Bus

Ibland är livet bara härligt!

Igår när jag varit ute en sväng och sprungit stannade jag till vid förskolan/skolan för att uträtta en del jobbärenden när jag ändå hade vägen förbi. När jag kom fram till parkeringen kom flera av barnen springades fram mot staketet och ropade: Hej Bushelene! Undra varför jag framkallar dessa sidor hos barnen?

Väl inne på skolan så hälsar i stort sett alla barnen på mig, även pedagogerna, och är nyfikna varför jag hälsar på på skolan, nu igen som nåt barn sa. För min del är det viktigt att se hur mina barns vardag ser ut, vad de upplever på dagarna och vilken miljö de är i. Det behövs för att kunna förstå dem. Som jag har förstått det är det sällan förekommande att det är andra vuxna än pedagogerna som är på skolan. Jag är tydligen ett undantag. Iochförsig har jag fördelen att det ingår i mitt jobb att besöka skolorna som finns men oftast är jag där "bara" som förälder.

Onsdagseftermiddagen bjöd på jobb med 13 st 6-9åringar och det började med fika, bland annat bulle och choklad. Även här får jag höra att jag är busig, så det kanske är så??!!

Kvällen tillbringades med goda vänners barn medan de var på kurs och naturligtvis blev det en del busande då också. Jag tycker att det är en bra egenskap att kunna busa, men för den sakens skull är jag inte flamsig. När situationen kräver är jag en väldigt fyrkantig pedagog.

Nu ser jag fram emot morgondagen som har skolbesök inbokat, då som pedagog i tjänsten, på Fåkers skola där de har Olle-Jäns marknad. En marknad där du hittar allt som ska finnas. Efter det blir det kontoret och intrimmning på det nya lås- och larmsystemet. Dans på kvällen och sen välförtjänt (?) ledighet åtminstone tills på tisdag.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!