onsdag 14 november 2012

En liten enkel

Jag har en enkel fråga:

Vart är snön???!!!

November är den gråaste av alla månader men det brukar komma minusgrader och snö som stannar kvar och lättar upp det kompakta gråa eländet men hittills i år har det bara kommit enstaka flingor som töat bort efter bara minuter, timmar eller ett par dagar. Det får gärna komma massor av den vita fluffiga substansen imorgon trots att jag helst sett att det först blir temperatur under nollan så att gruset på garageinfarten fryser fast och ihop. Om inte är risken stor att en större mängd hamnar i gräsmattan vid skottningen. Nåja, mossamattan om jag ska vara noggrann.

För två år sedan blev det minusgrader första veckan i november och det höll i sig ända fram i mars, och sådana vintrar gillar jag. Det innebar att jag hann med att nyttja mina längdskidor och åka relativt många mil längs skoterleden, åtminstone med mina mått är närmare 40 mil mycket. Förra året skrapade jag knappt ihop 10 om jag minns rätt, men då ålder håller på att ta ut sin rätt kan det misstämma.

Enligt väderprognosen dröjer fruset nedfall nästan två veckor till. Men med tanke på att rapporterna ofta framstår som resultatet av ett tärningskast hoppas jag verkligen att det är fel. Jag behöver en ljusare tillvaro nu för att må bättre, så låt snön komma. I mängder, nyss!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!